3 SMÅ GULDKORN

Godmorgon onsdag! Vi kickar igång denna dag med ett svep över 3 guldkorn ur min inspirationsmapp.
 
 
Nu skymtar det visserligen en julstjärna i fönstret, men visst funkar det här lika väl att anamma redan nu? Ljuvligt att blanda levande ljus och väldoftande, knallröda äpplen likt här, på höjd. Finfint via Mitt Liv på Landet.
 
 
I förra veckan presenterades Tant Johannas senaste stylinguppdrag, att tolka Sadolins topp 7 kulörer. Jag föll handlöst för den här mörkgröna "Leafy", som nästan ändrar nyans lite beroende på ljus samt kulör på övrigt möblemang. Att Johanna dessutom skruvade upp lister för att skapa ytterligare djup, gör inte saken sämre.
 
 
Jag har ju nämnt tidigare att jag blir så otroligt inspirerad av duktiga konditorer och bagare, bakverk och bröd för mig är förknippat med konst! Min senaste obsession är Roy Fares, dels från Dessertmästarna men även genom hans Instagramkonto... Ni hittar honom på @royfares.