TWO STYLES

Godmorgon underbara lördag! Vi ska strax sticka iväg för frukost på stan men först ska jag besvara en läsarfråga. För ett par dagar sedan undrade nämligen Julia kring ett gäng handfasta tips för hur man bäst matchar kuddar till sin gråa soffa och persiska matta. Jag valde att dela upp mina förslag till två delar med namnen: "Silent Contrasts" och "Foreign Shades". Häng med!
 
 
 
 
 
Mitt första och enklaste tips är att välja vilken kulör du vill ta upp. Ovan har jag valt soffans, vilket i detta fall är grå, och därmed satt grått som ram till projektet. För att det inte ska upplevas tråkigt och blekt, pushar jag istället för att våga mixa materialen! Som ni kan se i mina exempel ovan mixar jag stickat, linne, fuskpäls, sammet och bomull. På så sätt skapar vi enkelt intresse, utan att det blir varken skrikigt eller komplicerat. För att ändå mjuka upp det hela lite valde jag en varmt beige ton på den stickade kudden. Om man väljer detta alternativet kommer även mattan att få ta plats och fortsätta vara smycket i interiören - med all rätt!
 
 
 
Mitt andra förslag är att låta grått vara bas återigen, men att addera kuddar som gör större statement. I detta fall en kudde som tar upp mattans färger och stil, en kudde i metallic som skapar värme och balans, samt en kudde av enkla färger men av ett "rörigare" mönster. Denna kombination är helt klart för den mer vågade, men resultatet blir vädligt personligt och varmt. Det är inte givet att grått måste vara basen för kuddarna, vill du ha ännu mer färg är det minst lika fint att utgå från den röda eller guld/beige tonen i din matta. 
 
_________________________
 
Silent Contrasts: Soffa, Decotique "Le Grand" // Beiget, H&M Home // Tvåfärgat, Ceannis // Fuskpäls, Ellos Home // Sammet, Day Home // Randigt, House Doctor // Inspirationsbild via Alvhem Mäkleri Inspiration
 
Foreign Shades: Soffa, Decotique "Le Grand" // Mörkgrått, H&M Home // Mönstrat, Zara Home // Getskinn, Day Home // Metall, Zara Home // Beiget, Himla // Rutigt, Design By // Inspirationsbild via Alvhem Mäkleri Inspiration
 
Julia

Tack så mycket för hjälpen :)

Johanna

Snyggt!

Svar: Tack Johanna! :) Fin måndag till dig!
Cornelia