GRÖNT PÅ TILLVÄXT

 Fjädersparris // Kaktus // Rosenskärm // Elefantöra // Ananasplanta 
_________________
 
Ni känner säkert igen de spretiga växterna ovanför, de tillhör nämligen vårens tveklöst hetaste växter till våra hem! Rosenskärm är supervacker att placera ovanpå ett skåp, då klockorna faller så fint. Elefantöra är rolig då man enkelt kan ta sticklingar. Jag tyckte dock att det var dags att trycka ihop den stundande höstens finaste varianter i växtväg, i ett eget kollage. Intresserad? Scrolla och kolla!
 
 
 Pillerfikus // Aralia // Klättersparris // Agave // Penningbräken // Buskportlak
_________________
 
Bilden till vänster har jag lånat av Tant Johanna, Pillerfikusen är så vacker i köksmiljön! I övrigt så är jag väldigt förtjust i den upphottade sparrisvarianten, Klättersparris, och Buskportlakens bångstyrighet. Fint inför svalare temperaturer! 
Emmelie - Mamma till två, nykär, ssk-student

Har införskaffat mig min första elefantöra i sommras som börjar växa till sig, men hur tusan tar man egentligen sticklingar ifrån den?