DIY: STJÄRNA

Minns ni stjärnan jag bloggade om här? Som sagt, igår knåpade jag (med stor hjälp av killen) ihop min egen och det blev mycket bra! Se nedan hur vi gjorde.
 
1. Samla ihop 10 stycken grenar, med lätt böjning. Pinnarna ska bindas ihop och träs in i varandra, så om de är för raka eller böjda kan det bli svårt. I övrigt behöver du ståltråd, råsnöre och sax. Och en inte alltför hög smärtgräns ;-) 
 
2. Para ihop fem grupper om två grenar som är lika långa och börja bind ihop ände för ände hårt med ståltråd. Sedan virar du även många varv råsnöre och drar åt ordentligt.
 
 
3. När du är nöjd med stjärnans form (man kan alltid dra och justera efter hand) virar du råsnöre över tidigare fästen du gjort, som för att täcka över ståltråd och få till en finare finish. 
 
 
4. KLART!
 
DIY
ellen

haha wtf! jag har också plockat pinnar för att göra en sån! gillar att vi har samma idéer :)

Svar: Haha kul! Du har mycket bra smak ;) Lycka till!
Cornelia

Viktoria Eriksson

Vad fint!! ^^

Aida

Jag har med gjort stjärnor av pinnar :D

Svar: Visst är det kul? Och det blir ju så fint :)
Cornelia

Mimmi

Vilken fin! :)

Josefn

gud vad mysigt! :)

Viveka Andersson

Vilken julstämning den gav! Fin blogg!

Svar: Tack så mycket! :)
Cornelia